blog

tukaNg PoLow~

Monday, October 5, 2009

keKaSih Kurang Romantik? Lebih Selamba???

Pasangan anda kurang romantik? Terlalu selamba? Jangan komplen kerana pasangan anda biasanya adalah seseorang yang amat bertentangan sifatnya dengan anda.

Tiap kali tibanya hari jadi, kena sambut seorang. Tiap kali tibanya ulangtahun dalam perhubungan, ingatkan dapatlah hadiah ataupun kejutan romantik, rupa-rupanya kena sambut sendiri lagi. Haii…. Samapi bilalah nak macam ni. Dah bertahun-tahun dah macam ni, dan berulang lagi tahun ini. Dan dah puas juga bergaduh tentang perkara sebegini. K
enapa? Susah sangatkah nak ingat tarikh? Kalaulah itulah alasannya, habis tu, telefon bimbit yang dok tersangkut kat pinggang sepanjang masa tu untuk apa? Sekadar perhiasan? “Reminder” kat dalam tu pun kita yang tolong letakkan. Dia cuma perlu lihat dan berbuat sesuatu saja jika “alarmnya” berbunyi. Bunyi pun kita dah “set” kepada nada yang maksimum. Tapi…. Keadaan masih sama. Bosan.

Pasti selalu terjadi kan situasi seperti di atas? Memang, sebagai wanita, kita cu
kup sensitif terhadap benda-benda seperti ini. Tidak dinafikan, wanita lebih peka terhadap tarikh-tarikh penting terutamanya tarikh-tarikh penting di dalam hubungan. Bagi kita, dengan mengingati tarikh-tarikh ini, kita mempunyai satu masa untuk menghargai pasangan kita lebih daripada hari-hari biasa. Pada masa inilah, kita bakal memberikan pasangan kita hadiah yang istimewa semata-mata untuk “memberitahunya” yang kita menghargainya. Ini berbeza dengan kaum lelaki. Mereka lebih bersifat biasa-biasa sahaja. Tidak menjadi isu besar jika mereka terlupa akan tarikh-tarikh penting di dalam kehidupan mereka. Kadangkala, harijadi sendiri pun boleh terlupa. Inikan pula harijadi orang lain. Alasannya, mereka terlalu sibuk dengan kerja dan tugas masing-masing. Maka, silaplah pendapat yang menyatakan bahawa kaum lelaki lebih berkeupayaan untuk “multitasking”. Haha.


Tidak dinafikan, jika difikir-fikir, andaikata kita terlupa akan tarikh-tarikh penting ini, tiada apa-apa bahaya yang akan menimpa diri kita dan bukannya bermakna berakhir sudah dunia ini. Kehidupan tetap diteruskan seperti biasa. Cuma, biasalah, antara salah satu sifat semulajadi wanita ialah ingin selalu dimanjakan, ingin dihargai.

Sudah tentu ramai wanita yang cemburu jika terdapat pasangan rakan-rakan mereka yang selalu bertindak romantik. Sentiasa memperingati tarikh-tarikh penting dan selalu “memandikan” pasangan mereka dengan hadiah-hadiah tanda ingatan. Namun, harus kita ingat bahawa, adakalanya lelaki yang seperti ini ada masanya, cukup merimaskan. Kadang-kadang, naik loya pula melihat aksi-aksi mesra pasangan seperti ini. Tunggu ya, saya bukan bercakap kerana saya iri hati. Cuma sekadar untuk menyatakan pendapat sahaja.

Tidak dinafikan, romantik memang perlu untuk menyemarakkan lagi hubungan, tetapi, sifat romantik yang berlebihan boleh membuatkan pasangan atau orang sekeliling anda rimas serta jika tidak keterlaluan untuk saya katakan di sini, lemas. Terlalu selamba pun tidak berapa elok kerana ia boleh membuatkan pasangan anda merasakan dirinya tidak dihargai dan ini adalah tidak sihat untuk hubungan yang sedia ada. Biarlah ada keseimbangan di sini.

Makanya, kurang romantik, lebih selamba? Pilihlah sendiri...~


Friday, September 18, 2009

SiNGLE iS SiMpLE.....I'M sTiLL siNGLe..!!!



Don’t care so much for me,.. I may get used to it...
Don’t come so near to me,.. I may not be able to detach from it...
Don’t put so much faith in me, I may not be able to handle it...
Don’t touch me the way u do, I may not be able to get over it...
Don’t become a part of my life, Coz without u, I won’t be able to live it....
Don’t make me fall for u, I may not be able to fall out of it...
Don’t come into my life, If u have to leave one day....
Don’t give me the hope, That it’s forever u r gonna stay....
Coz love is an emotion, I won’t be able to hide,..
When love isn’t reciprocated with love, It hurts deep down inside....
Don’t start something That I won’t be able to end....
Don’t make me believe That u can be more than a friend...
Coz at the end of it all, I don’t wanna hear u say, That,I’m sorry,”
but I never felt the same way!

P/S : hope he could understand....~



Thursday, September 3, 2009

TriP kE kELaNtAn...USM

Pada tarikh 8.8.2009-10.8.2009....
team Sobrequet telah membuat lawatan sambil belajar ke USM kubang kerian. sebenaqnya pi usm tu sat ja pon, lebihnya dok pi jalan sakan ja..shopping time! hehe..seronok sangat aih, biaqpon nak pi sana jalan bengkang bengkok, cek dok muntah 2 kali gak r..huhu..hari pertama sampai tuh, truih pi jalan kat pantai cahaya bulan ( dulu pantai cinta berahi..hehe ), shopping beli baju batik kat adik ngan ank buah aku..beli kat mak kain..pastu malam tu, pi wakaf che yeh..kat sini cek dok beli tudung, kain,.hehe..esoknya baru pi USM, kami pi jabatan anatomi & fisiologi,.sonok!hehe,.dapat tengok camne mayat di awetkan, pegang mayat tu..eeii...hihi,.best r banyak info2 yang bleh membantu aku utk exam nanti...hehe..
pastu kami pi pasaq ct khadijah,.pi shoping "kepok" n budu ( utk nad..kikiki..)
pendek citer syok giler r..pengalaman xdapat dilupakan..hehe..



tengah mabuk taik....huhuhu~


skema..hehe...kat usm..



wannababes kat laman siti khadijah..


kusyuk beb...ngantok pon ade gak.,..haha..~


yeahaa!! kat pantai cahaya bulan...hehe..~

Thursday, August 20, 2009

PLAnNing Cuti??? hancus...~

hurm...~
segala plan yang aku rancang cuti ni...
ade yang x kesampaian...
bukan sebab ape..aku yang BZ giler...~
assignmentsssss!!!!!
PBS!!!
cis...setakat ni aku bleh anggarkan 45% je keje yang aku laksanakan..
ntah la..hari-hari aku menaip...
tapi asal xsiap2 lagi...huhu..~
pape pon..aku kene siapkan jugak sebelum pose ni...
huh!

p/s : pisang...( muara ikan bakar...kikikiki... )

Saturday, August 1, 2009

SELAMAT BERTUNANG AIN & RAHIM...




SELAMAT BERTUNANG...
my bestfriend..SITI NOORAIN...
1hb OGOS 2009....



her future husband...abg rahim...~


dup..dap..dup..dap..amin....
bakal mak mertua..hehe..

Amik berkat seyh...hahaha~




7 berbalas 9 dulang...hehe...~


SEMOGA BERBAHAGIA SEHINGGA KE AKHIR HAYAT...
AMIN....

( P/S : KAWEN BULAN 3 TAHUN DEPAN..INSYA'ALLAH..:p)


Friday, July 31, 2009

Maktabku di tutup...H1N1....~



THE STRANGERS...

30hb.7.2009....maktabku menjadi huru hara sementara...
gara-gara H1n1..pangarah membuat pengumuman,,maktab akan di tutup sampai
5hb ogos..roomate aku tlg belikan tiket untuk aku, syila n zeti..

tetibe je aku dapat berita ikin sakit...ambulans datang amik dia kat mktab..
mase tu aku kuar gi bank jap..kuarkan duit..sbb nak balik umah..
macam2 yang berlaku..memang kabut sangat masa tu..

nad lagi kesian..xdapat nak digambarkan mcm mne...
alhamdulillah..mlm tu ikin dah dibenarkan balik..
selamatla xserius..
akhirnya...semuanya dah selesai..
pening btul...
hurm....~

Tuesday, July 28, 2009

~R.E.N.A.N.G...~



TEAM SOBREQUET..... ( maksud nye?? tanye cipi..)

always perform...!

uish...kami tiap2 2x seminggu bermandi manda sekali..

skodeng sesame...haha...!

memang best r..sume dah pandai berenang...

stakat floating..simple je! haha...



THE WANNABABES..

SWEET,.SIMPLE,.SINGLE,.SYIOK!!!HEHE...




dak kelas aku neh...

comey2 blako seyh...

muslimah nak berenang ni..kikiki...

( aku dah makin kurus tau..hehe...)


Saturday, July 18, 2009

~OUR JOURNEY...~

pada tarikh 10-12 julai 2009...jam pkul 3 petang..maka, bergeraklah kami ke destinasi yang di tuju..
jeng..jeng..jen
g..KUALA LUMPUR..
shopi
ng time! hehe..~
sampai kat pudu lebih kurang pkul 730mlm..
Nad di serang pening kpale dan loya..mgkin ma
buk kot..lame sangat dlm bas..
kami pon duduk sat kat tangga menar
a maybank tu..
smtara tgu ayah amik..sempatlah jugak kami bergamba sekeping dua..
tengah dok syok bgamb
aq tuh..
"pelepukk...!!" "aduh..sakitnye kaki aku..."
ikin plak jatuh terpeleot kat tangga tu..terseliuh dah..
ini lah yang dikatakan malang tidak berbau..

mgkin kerana beliau terlalu excited berada di tengah2 kota..
sampai umah je tros pnjam moto "tett..." anta ikin g kl
inik..hehe..



1st day...

lokasi....=

MID VALLEY... JALAN TUNKU ABDUL RAHMAN...

SOGO...

bertolak dari rumah dlm kul 10.30pg..awal sungguh..hehe..
menuju ke komuter untuk ke midvalley..
keadaan sangatlah sesak..ramai manusia berasak-asak di dlm train..lemas!
selepas penat beronggeng n bershoping di mid..
kami ke destinasi bajet yang seterusnya iaitu..
JLN TAR dan SOGO..

BARANG yang di beli..:=

1. kain baju untuk ikin...(baju tunang..huhu)
2. baju raya aku n nad..
3. tudung n selendang vogey...~
4. baju kat sogo..( aku beli 6 helai..huhu~)
5. jeans selai..
6. xingat dah ape lagi...




2nd day....
LOKASI... PLAZA LOW YAT.. TIMES SQUARE... SUNGEI WANG... PUDU RAYA..( Nak balik dah ler..huhu~)

BARANG yang di borong...
1. catridge 5 kotak..
2. earphone...
3. mouse...
4. speaker..
5. wallet..
6. kasut reebox..
7. xingat dah..nanti tuleh balik kalo ingat..hehe..~






geng...biaqpon banyak halangan time nak g KL tu..
tapi kita berjaya tempuhinya dengan tabah..hehe..
macam2 yang kita pelajari..
harap segala kenangan terindah ini akan tersemat di ingatan kita..
ape2 pon..kite tetap cekgu yang sempoi~
hidup utk shoping..yeah!
hahaha..~
harap pasni kite ke destinasi bajet yang lain plak..
tunggu...........~~

p/s : duit dah banyak habis shoping..bankrup sudah...
dok bilik je diam2...huhuhu~

5.52pagi..18 julai 2009...

Tuesday, July 14, 2009

haraP Dia BacA...~

SAHABAT

Pertemuan dan perpisahan..

sudah lumrah dalam kehidupan,

Kau dan aku,

sama-sama gembira dan ketawa,

Saat-saat ada bahagia,

Kau dan aku ,

sama-sama menangis,..

ketika datang derita,

Itulah nikmat kehidupan kita,.

Ada ceria ada duka,.

Kau dan aku,.

pun sama..

sering bercerita pasal cinta~

cerita pasal keluarga~

Arghhhh ketika itu...

ku rasa sungguh gembira,..

kita sama-sama hiba..

ketika menerima detik perpisahan...

kerna kita mungkin tidak lagi akan bersama..

buat seketika atau selamanya..

terima kasih atas segalanya,....~~

(p/s : Jauh di sudut hati ni..

aku masih sayangkan persahabatan kita...~)

~~i'M Not In MooD~~

xde mood nak update pape...
sangat lah tiada mood...
hidup tengah sengsara..

derita...
kesihatan pon xbrape baik..
sedang melalui hari2 dengan begitu tabah...
dengan penuh hipokrit...
alone...~

juz leave me alone.. ~
no one can undrestand me....~
it's all about my sweet mistake...!!! arrggh!!hh





Thursday, June 25, 2009

gRouP pRojEk BEsO..



ni cekgu cikgi...dari kls pj..
di beri amanat malaksanakan 1 tugasan kump..
literasi bahasa pengajian melayu..
"pergerakan tangan dan mata.."
macam best..hehe..
kami telah sepakat utk menggunakan kwn-kwn kls..
mereka seolah-olah jadi dak kecik..
dak skola ler..hehe..
kami akan soh dorg melukis,mewarna, men plastisin..
macam2 lagi la..hehe..
bagi memastikan perkembangan kognitif mereka normal..
huhu..

Tuesday, June 23, 2009

mEh HiLangKAn BosaN...

Apa perasaan anda sekarang?

mEngantuk...n hepi sbb msg "baru" masuk..huhu..

Saya nak makan..?

char kuey tiow BM..pergh!!!

Saya tak suka ..?

xske haiwan sgt..xske makan kambing,.n mmg xkan mkan!!

Impian saya?

nak jumpe my prince with his white horse..huhu..

Haiwan yg saya tak suka?

kan da tuleh tadi..kambing..katak..yekk...

Saya harapkan?

menjadi pgarah ipgm dlm mse 20 tahun lagi..haha..

Jika boleh putarkan masa?

sy nak dia tau..sy msih sygkan dia mcm dulu..penantian 1 penyeksaan..uwaa...

Saya pada 10 tahun akan datang?

cekgu sempoi + bengis..haha..

Handphone saya adalah sebuah?

henpon yang berkemungkinan besar boleh mencederakan kepala orang...

Saya pernah bercinta sebanyak?

cinta??bnyk..xterkire!! hahaha...tp setia pd yg 1 tu je..huhuhu..

Saya suka pada?

ketenangan tepi pantai...sambil mengunyah kacang cap nga nyin...

Kawan² saya?

kaki joget( kerol ),kaki ronggeng(,nad,ikin ), kaki study (jijah) kaki lepak,( ex-clsmates aku), kaki senamrobik,(wannababes)..kaki gosip ( 4siku lipat )...

Pernah dikhianati?

penah...xguna betul..!

Apa yg anda hendak lakukan terhadap org yg mengkhianati anda?

meh r datang dekat ngan aku lagi..nak tgk patah riuk aku smackdown..mai la..

Senaraikan 6 org utk di tag:

cippi!! my KK..haha

sape2 jela yang rajin k...

TAGGED???

Rules and regulation of the tag ;
All 10 people must do unless they don't have a blog. Write the names of 10 friends you can think of in your head. And then answer the questions. Say you're guessing if you don't know, but at least guess on all of them. After doing this, tag your unlucky friends to do the same.

1. kerol
2. fizah
3. shamil
4. nad
5. ikin kokdiang
6. zue kecik
7. haila
8. adilah hasan
9. cepet
10. pisang



1. How do you meet 7?
dia neh dak baru mse f4 dlu..dok sblah aku..hehe..

2. What would you do if you and 5 had never met?
aku x mengenal erti sosial..kahkah..

4. Have you seen 7 cried?
penah ke eh?x igt lor..huhu..

6. Do you think 1 is attractive?
nyah malatop!! sangat acttractive!!haha..

7. What's 2 favourite colour?
of course purple!!! same 2 me..huhuhu..

8. When was the last time you talked to 9?
sblum balik mktb,.kat kdai mamak minum2 teh tarik..haha..

9. What language does 8 speak?
loghat "PERAK"..ate..udah janji..haha..

10. Who is 3 going out with?
lame dah xjumpe dia ni..xtau la dia de date ngan org len ke x..siap r!!huhuhu..

12. Where does 8 live?
kat desa mentari..tgkat satu..no 8..kan2 dila..??

13. What is the best thing about 4?
Sangat baik..suke di buli oleh aku..sangat penyayang..suke dgr aku "mepek"..hehe.

14. What would you like to tell 10 right now ?
anak ayam!! jom trun klang..rempit g seyh!! haha...

15. What is the best thing about 2?
bersifat keibuan..sayang mama sangat2!! haha..

16. Have you ever kiss 2?
yeyek..xmo! huhu..wekk..

17. What is the best memory you have of 5?
xterkire!! pling best rempit g tg dawai sesame..g bundle!! sempoi~

18. When's the next time you're going to see 4?
hari2 jumpe nad! best! leh buli dia..kahkah..

19. How is 7 different from 6?
ketinggian!! n saiz pipi..ela tembam..zue kecik..hahaha...

20. Is 2 pretty?
yup!!..kcuali baru pas bgun tdoq!! cam hantu..hahaha..!!

21. What was your 1st impression of 5?
"hek eleh..poyo giler ikin pra tu..dia xreti nak bergaul ngan org ke eh?"tnye ku kpd tett!!! hehe..

22. How did you meet 3?
kat PLKN, dia 1 kompeni ngan aku..charlie...hehe..~

23. Who's 5?
ku nurashikin binti abdul halim..a.k.a..kim kokdiang!!!

24. Do you hate 2?
xbaik woo benci mama sendiri..dosye..hehe..

25. Have you seen 8 in the last month?
absolutely yes!! sambut bfday dia..yeyey!

26. When was the last time you saw 6?
hari tu,.lepak2 kat kdai bapok sampai kul 2pagi..haha..

27. Have you been to 5's house?
x..dia kate tunggu dia kawen nanti baru mai umah..huhuhu~

28. When's the next time you'll see 10?
bulan 8 ni kot..clebrate my bfday! yeahaa,,!!

29. Are you close to 1?
tersangat2!! adik ku yg best,..cayang dik yoi!!huhu..

30. Have you been to the movies with 4?
byk kali..dia ni kaki wayang..slalu beronggeng..!!haha.

31. Have you gotten in trouble with 8?
boley la..time skola dulu jer..skang dah ok tau..bestfren gitu!!!

32. Would you give 9 a hug?
Of course la..ni la geng panjat tembok ku yg paling best!! haha..

33. When have you lied to 3?
hurm..ade ke syg??xigt la..huhuhu..

34. Is 1 good at socializing?
dik yoi kaki clubing!! kahkahkah...

37. What's the best thing about your friendship with 9?
tersangat best!! geng nakal kat skola..tubuhkan team 4 siku lipat! panjat tembok ponteng skola,,haha..

38. Has 2 met your parents?
not yet..1 hari nanti aku bwk dia jumpe abg midi..haha.

39. How did you meet 1?
mase umo aku 5 tahun..dia 4 tahun,.besar same2 seyh..haha..

40. Did you ever accidentally physically hurt 3?
alahai..xsengaja kot..sayang beno kat dia neh..hukhuk...

41. Do you live close to 7?
boleh la..kalo nek moto dalam 10min sampai la..hehe

42. What is 8's favourite food?
dia suke nasi paprik rasenye..huhu..

44. Have you traveled anywhere with 9?
banyak kali!! form 2 dah pandai jalan2 pusing kL..haha..

45. If you give 4 a $100, What would she / he spend it on?
ape lagi..shoping jela keje dia...sampai ilang rase ngantuk..cis..!!


Tuesday, June 9, 2009

kawen??khawin??kahwin???

ni plak kenduri kawen kazen aku...abang kamarul..
wat kat kg aku...sekinchan...7.6.2009...
tu ialah anak ayam no 2..shafinatun najar@pisang..hehe..
aku paksa dia datang..dari jeram..kehkehkeh...
pastu balik..aku merempit ngan dia sampai klang..
perghh..sonok giler!!haha..





time ni kenduri kawen abang syat...31.5.2009...
kebetulan same tarikh kakak adila bertunang...
sonoknye..kawen2...kahkahkah....









sonoknye...semua kawen...huhu,..
bila la turn aku plak eh..kahkahkah,,,
miangnyer...kikiki...

Friday, June 5, 2009

HePpy BirtHDay HAFizaH!!!!!! Yeahaa~~


hepi birthday !!! yeahaa..~~

selamat hari lahir untuk sahabatku yang paling bernilai kat dunia ni..huhu~

siti nurhafizah binti hemdan...
no ic 890605-10..tettt!! hehe..~

fizah,.mungkin coretan aku ni x sehebat sahabatmu yang lain..
tapi aku percaya keikhlasan ni tiada bandingannya...

aku bersyukur di pertemukan dengan sahabat sepertimu..
yang sentiasa cuba memahami aku...
yang banyak menyedarkan agar x tersasar lebih jauh lagi...
"bebelan" kau yang sentiasa membuat aku insaf...hihi..

rindu betul kat ko weh..cuti ni..bosan plak xjumpa ko..hehe..
tapi xpe..bulan 8 nanti ko msti kuar ngan aku gak tau..
ini paksaan ni! hikhikhik...

selamat hari lahir yang ke 20..
yeyey..fizah dah tue tau..cpat2 carik menantu utk abg hemdan..huahaha..
bak kate roomate ko..find ur soulmate n marry him!!
xsabar aku tunggu saat itu...huhuhu..yeyey papa baru!
haha...

harap kau xlupakan sahabat seperti aku ni yer...
yang xseberapa kat dunia ni...huu...

hepi birthday!!!
hepi birthday!!!
hepi birthday to hafizah!!!
mama ayam ku,,,..kikiki,,,

mmuaaahh!!! hot KISS dari anakmu yang jauh...hehe..


Wednesday, May 27, 2009

mENCaRi "SYuRGa CiNtA...~"




27.mei.2009..
hari ni kuar g pasific je...hilangkan tension..
kuar ngan jah,jiha n mami..
saje jenjalan..b4 nak balik umah ni..hehe..
kuar g makan2..main bowling..shoping2..
n paling best skali tgk "SYURGA CINTA"..
memang best sangat!
touching siot..meleleh gak airmata wanita ku ini..huhuhu..~
sebagai seorg rakyat MALAYSIA..
sy mengesyorkan supaya anda2 semua diluar sana..
tgk la cerita ni..tak rugi!
tambahan dapat memajukan industri filem tanah air kita..hehe~
serius best!




Tuesday, May 26, 2009

kawAN..temAN..saHABaT..

kata mak,
KAWAN tu ibarat lebah,
habis madu sepah dibuang.......
kata abah,
KAWAN tu umpama bunga ros,
dipandang cantik dipegang
sakit.....
kata atuk,
KAWAN tu seperti air
terus mengalir.....
kata nenek,
KAWAN tu bak bulan
dipuja dan disanjung tp nun jauh
di
sana....
kate sedare,
kawan tu mcm makanan,
kawan makan kawan!!
kata abang,
KAWAN tu seperti lembu
mengikut saje ape dikata........
kata kakak,
KAWAN tu tak ubah macam
durian
bau je busuk tp sedap dimakan....
kata adik,
KAWAN tu macam biskut
sekejap ade sekejap takde.......
kata aku,
kawan tu tak kisahlah camner..
walaupun dia IBARAT
LEBAH, UMPAMA BUNGA
ROS, SEPERTI AIR, BAK
BULAN, SEPERTI
LEMBU, TAK UBAH MACAM
DURIAN
&
MACAM
BISKUT!!!
dia tetap kawan...
tau tak sebab ape???
sekali aku dah kawan ngan dia
selamanye dia ttp kawan aku...
itu cara aku berkawan..!!

SELAMAT HARI LAHIR ADIK BONGSU KU..HAMBALI BUCUK!




26.MEI.2000- 26.MEI.2009
9 TAHUN dah usia adik aku yang bongsu...
MUHAMMAD HAMBALI BIN HAMIDI..~
( PAK UCU )
aku dah belikan dah hadiah befday dia...nanti nak balik ni..
baru aku bagi kat dia..
aku beli jam tangan...
ntah la..xtau nak beli ape..
janji ade..hehe..~
akak mithali gak aku neh,..~hikhik..
tunggu aku balik dulu baru buat befday party utk dia..
bestnye..aku kecik2 dulu..xde pon party2 ni..
ceh..hehe..
semoga dia menjadi insan berguna kelak...insyaALLAH...


AKhiRNye...exAM abeS JugaK...Fuhh!!!

26. 5.2009...tepat jam 11.10am...
laungan kemerdekaan bergema....di luar DEWAN AMINUDDIN BAKI..
MERDEKA!!MERDEKA!!
HEHE...
exam dah habes!!
leh la gi monggek dengan tenang lepas ni...kikiki...
balik je bilik...aku terus kemas2 barang..
fuhh! penat giler beb..kluar peluh2 jantan...hikhik..
esok nak g jusco...dorang ajak enjoy2..tengok wayang la..men boling la..
pendek cite nak g buang duit la ni..hehe~
ape2 jela...yang penting kita hepi! hepi!
wiwie....~ngee...~

Friday, May 22, 2009

mInGGu eXam nEh...sTreSS!!!!!!

22.mei.2009..hari jumaat..3 petang...~

bosan tahap cipan..~

exam blom habes lagi..masih ade lagi 2 paper penting..

pJ punyer paper...major...so, kena skor...

tapi ntah la..aku malas giler nak study sem ni...

xtau nape..bok miah mane la bomoh kan aku neh..~

tapi xpe..bak kate mama..sempat lagi nak study~~

geng2 aku g monggek...release tension kot..~

tapi aku x ikot...ntah la..xde mood...~

aku juz dok bilik..greng..greng...gitar je...hehe..~

maklom r..dah berangan nak wat show nanti..kehkeh...~

29 ni aku balik umah..cuti 3 minggu...~

xtau nak wat pe kat umah...selamat la ade nyah..xdela aku bosan sangat..hehe

fizah balik kucing..kalo x leh g monggek ngan dia..huhuhu~

befday dia xlame lagi..adeh..xtau nak bagi ape..~

any idea??huhuhu..~

left ur comment please.....~


Friday, May 15, 2009

NenEK TerSAyanG MEnyahuT SeRuAn ILaHi...



2 mEi 2009...

pada tarikh ni..atok yg aku syg masuk wad kat hospital besar kuala lumpur..aku sedey sgt,sbb aku jauh dari dia..walaupon bz ngan study n mcm2 program lagi..aku xpeduli..aku bli tiket gak balik jumpa atok aku..8hb,.
tiba-tiba fon aku bebunyi..ade msg dari akak aku..."kirah..ko xbalik ke tgk atok kat ICU?? doktor kata atok ade lebih kurang 24jam je kalau atok sedar dari koma.."
luluh sgt ati aku..aku xsgka atok aku dah kat ICU n koma! aku tau dorg saje xnak aku susah hati, xnak exm aku terganggu..
air mata aku xtertahan lagi..aku nangis sepuasnya..aku trus g blik syila..mintak tolong dia kol jae anta aku kat bterworth..balik malam tu jugak..6hb.5...sampai kL lbih kurang pkul 3.30pg..niat aku mmg nak tros ke hspital..tapi guard msti xbgi masuk, sbb bkn waktu melawat..esoknya 7hb.5 aku tros pegi hospital, sampai kat sne aku tgk atok aku terlantar xsedar..dlm keadaan yg sedih sgt! aku nangis...aku plok mak aku, dia pon nangis..aku bertambah sebak bila mak aku cakap, atok aku slalu tanye bila aku nak balik..masa dia sedar tu..aku mengucap kat telinga atok aku..aku harap sgt dia dengar dan ikut...aku trus baca yasin kat tepi atok aku..tengah baca tu...tiba-tiba aku dengar mesin pnafasan tu berbunyi panjang..graf tu mendatar!! angka 0 terpapar...aku menangis!! sebak,.atok aku dah pergi selamanya..tinggalkan aku..aku menoleh ke arah ibu ku..air mata dia meluncur laju keluar,.mak ngah aku tenangkan ibu ku..semua kat situ menangis..hiba sgt yg aku rasakan..aku terus berlari keluar dari wad tu..aku pegi kat tangga..menangis dengan sepuasnya..aku keluarkan fon.."fizah...atok aku dah xde..dia tinggalkan aku.." fizah mnyuruh aku mengucap dan tenangkan aku...
aku sempat balik semasa atok ku bnafas..tapi dia xsempat buka mata tengok aku..dia koma masa aku sampai..hanya ALLAH sja yang tahu prasaan aku masa tu..
tapi aku tahu..ALLAH lebih syg kan dia dari aku..tarikh arwah pergi kebetulan sama dgn harijadi adik aku...semua ketentuan ILAHI...aku redha..
jenazah dikebumikan kat kg aku..sekinchan..aku mandikan jenazah atok aku..usung jenazah untuk dikafankan..cium untuk kali terakhir...dan berada di sisi arwah sehingga lah ke liang lahad..saat talkin di bacakan..air mata aku xhenti mengalir...
aku sedih sgt... sbb aku rapat sgt ngan arwah atok aku tu,.20 tahun aku mbesar dpan mata dia..kecik2 dia yang bela aku masa kat kg..banyak sgt kenangan aku ngan arwah..arwah tok ajar aku masak,.sikatkan rambut aku lpas mandi..selalu urut badan aku kalau sakit2..banyak sgt kenangan..
sbb dia tinggal serumah dengan keluarga aku sepanjang aku hidup ni..

aku redha...pasrah dgn ketentuan-Nya..semoga roh arwah atok aku di cucuri rahmat oleh ALLAH s.w.t..

AL-FATIHAH..buat nenda tercinta..( supiah binti mat amin )


Friday, April 24, 2009

pAinTBaLL ....




paintball?? pa mnatang?? hehe..~ semalam ade la wat mini paintball kat pdang astaka..dak klas aku jadi urusetia game tu..aku pon ape lagi..xmlepaskan pluang la main..syok giler..aku telah bjaya mnembak kawan aku kat mask dia..slamat la dia pkai mask..kalo x..huhuhu...~
sorg lagi plak aku telah bjaya gak tmbak kat prot dia,.lebam2 la gak aku tgk..haha..
dia memandang rendah kat kaum wanita cam aku ni..huhu..dia xtau aku slalu mnembak pkai m-16 skola dulu..haha..plkn pon aku de mnembak gak..hahahaha..saje je mls nak show off...huhu..
nanti ade tournament paintball 13 n 14 ni..sempena hari guru..xsabar aku nak join,.heehe..tapi papehal pon kne cari pserta dulu..hurm..
nanti balik slngor aku nak main game ni lagi..hehe...ade org nak blnje..al maklom r kan...hehe..
tu jela bincang petang kite pasal paintball ni...
c u nxtime..
tata...

Friday, April 10, 2009

KAGUM...






















14-18 mac 2009...KAGUM KEBANGSAAN telah diadakan di bandar penawar johor...kontijen iptb telah mengaut banyak jugak la pingat kat sne tu..huhu..

geng wannababes sumenye amik bahagian..xde la mandom seperti yang disangkakan..haha...aku telah mewakili maktab dlm acara single badminton,.zety plak acara olahraga, 100m n relay 4X100...,wan isma plak acara skuasy,. fina masuk hoki wanita,.n paling aktif skali ialah bam syila..masuk hoki dan tarian...haha..

pengalaman yg mmg best giler..walaupon penat tp berbaloi..huhu...kaki ni jgn citer r..hari2 sakit..tp nak wat camne berjuang gak...haha..
ni kat sebelah ni..lawan aku, dak maktab IPTAR srwak..suke sgt gamba dlam bas tu...happening habis!!
haha...
harap2 boleh jumpe kengkawan dari maktab lain dalam kejohanan KAGUM akan datang...insyaALLAH..


Sunday, March 29, 2009

28.mac.09..ReUnion DAk SkoLA REnDAh kat Mid VaLLeY...

HaRi paling syok skali...hehe...
jumpe balik ngan korang..dak skola rendah aku dulu..kuar g mid..lendz,lin,nad,zue,talisa,haila,.emiza,.tasha,.aku,.n paling best skali aswad,..sbb dia sorg je laki yg ikut kitorg hari tu..kah3...main bowling n mkn brger king,..shoping2...hehe...
harap leh jumpe lagi di cuti yg akan datang...

SePEtaNg Di PAviLioN...hUhU..

pergh..pantang ade mase..jenjalan je..hehe...
time cuti hari tu..sonok g kua jenjalan kt kL,.memula g times,.pastu jalan low yat,.pastu sg wang,..pastu g pavilion..penat???!
x rase pon pnat kalo dah dapat beronggeng tu...hehe..
bese la kalo ngan kua ngan kerol n jijah tu...enjoy je..
bukan sng nak kua sme2...
sume bz ngan study msg2....
so,..gunakan la pluang yg ade sepuasnye!!
kite enjoy!!!
haha...

Thursday, March 5, 2009

jeNjaLAn CaRI maKaN kaT RiMbA...HEHE






Uikz??
hehe...
comeynye...
haha...
kak ji,nad, mira, zah, ida, mek ti,.
ramai agi r sbnarnye...
hehe..
time ni g mamam kat rimba...
sume dak pra..
i sorg je sesat..
tetamu undangan..ecece..
haha...
4 ever fren...
p/s: thanks 2 nad coz edit pic ni..hehe

Wednesday, February 11, 2009

ciKgU Oh CIKgU...

Murid : Selamat pagi, cikgu.

Cikgu : (Menengking) Mengapa selamat pagi sahaja? Petang dan malam awak doakan saya tak selamat?


Murid : Selamat pagi, petang dan malam cikgu!


Cikgu : Panjang sangat! Tak pernah dibuat oleh orang! Kata selamat sejahtera! Senang dan penuh bermakna. Lagipun ucapan ini meliputi semua masa dan keadaan.


Murid : Selamat sejahtera cikgu!


Cikgu : Sama-sama, duduk! Dengar sini baik-baik. Hari ini cikgu nak uji kamu semua tentang perkataan berlawan. Bila cikgu sebutkan perkataannya, kamu semua mesti menjawab dengan cepat, lawan bagi perkataan-perkataan itu, faham?


Murid : Faham, cikgu!


Cikgu : Saya tak mahu ada apa-apa gangguan.


Murid : (senyap)


Cikgu : Pandai!


Murid : Bodoh!


Cikgu : Tinggi!


Murid : Rendah!


Cikgu : Jauh!


Murid : Dekat!


Cikgu : Keadilan!


Murid : UMNO!


Cikgu : Salah!


Murid : Betul!


Cikgu : Bodoh!


Murid : Pandai!


Cikgu : Bukan!


Murid : Ya!


Cikgu : Oh Tuhan!


Murid : Oh Hamba!


Cikgu : Dengar ini!


Murid : Dengar itu!


Cikgu : Diam!


Murid : Bising!


Cikgu : Itu bukan pertanyaan, bodoh!


Murid : Ini ialah jawapan, pandai!


Cikgu : Mati aku!


Murid : Hidup kami!


Cikgu : Rotan baru tau!


Murid : Akar lama tak tau!


Cikgu : Malas aku ajar kamu!


Murid : Rajin kami belajar cikgu!

Cikgu : Kamu gila!


Murid : Kami siuman!


Cikgu : Cukup! Cukup!


Murid : Kurang! Kurang!


Cikgu : Sudah! Sudah!


Murid : Belum! Belum!


Cikgu : Mengapa kamu semua bodoh sangat?


Murid : Sebab saya seorang pandai!


Cikgu : Oh! Melawan!


Murid : Oh! Mengalah!


Cikgu : Kurang ajar!


Murid : Cukup ajar!


Cikgu : Habis aku!


Murid : Kekal kami!


Cikgu : O.K. Pelajaran sudah habis!


Murid : K.O. Pelajaran belum bermula!


Cikgu : Sudah, bodoh!


Murid : Belum, pandai!

Cikgu : Berdiri!


Murid : Duduk!


Cikgu : Saya kata UMNO salah!


Murid : Kami dengar KeADILan betul!


Cikgu : Bangang kamu ni!


Murid : Cerdik kami tu!


Cikgu : Rosak!


Murid : Baik!


Cikgu : Kamu semua ditahan tengah hari ini!


Murid : Dilepaskan tengah malam itu!


Cikgu : (Senyap dan mengambil buku-bukunya keluar.)

Alamak!!! Am I in love with ?????

When you are together with that special someone, you pretend to
ignore that person. But when that special someone is not around, you
might look around to find them.
At that moment, you are in love.

Although there is someone else who always makes you laugh,
your eyes and attention might go only to that special someone.
Then, you are in love.

Although that special someone was supposed to have called you long
back, to let you know of their safe arrival,
your phone is quiet.
You are desperately waiting for the call!
At that moment, you are in love.

If you are much more excited for one short e-mail fromthat special
someone than other many long e-mails,
you are in love.

When you find yourself as one who cannot erase all the
messages in your answering machine because of one message
from that special someone, you are in love.

When you get a couple of free movie tickets, you would
not hesitate to think of that special someone.
Then, you are in love.

You keep telling yourself, "that special someone is just a friend",
but you realize that you can not avoid that person's special
attraction. At that moment, you are in love.

While you are reading this page, if someone
appears in your mind, then u are in love with that person.

Monday, February 9, 2009

KAwaN- kAWaN kU....dAk2 pJ....

.aku bersyukur sangat dapat mengenali hangpa suma..mmg best sangat! harap persahabatan kita akan kekal selama mana yang ALLAH takdirkan...harap semua bakal jadi cikgu-cikgi yang hebat..hehe..semoga kenangan kita sepanjang 5 setengah tahun ni akan sentiasa manis untuk dikenang...
ingat x time kita semua hiking kat bkit bendera..letih yot..tapi bile dah sampai kat atas tuh..syok giler kan..haha..
( dari kiri, zaril,zahir,azman,afiq
tj,ammar,
syazwan,cipi,syah,amir.....
atiyah,cik pah,syila,wan,emi,husna,sue,zaty,mira,pina...)